Ať už děláme cokoli, reklamě se v našem životě nevyhneme. Číhá na nás všude. V televizi, rádiu, na ulici, v novinách, na internetu… V moderní společnosti se reklama vyskytuje zkrátka téměř všude. Za první dochovalou reklamu vůbec se považuje inzerát psaný na papyru, starý asi 3 tisíce let. Již ve starověkém Egyptě, Řecku či Římě se používaly vývěsní štíty u krámů a krčem. V této době však reklama nebyla nijak markantní. Větší rozmach zažila až v 15. Století, jak jinak než vynalezením knihtisku Johannesem Gutenbergem. Došlo k výraznému rozšíření reklamy v podobě letáků a tištěných materiálů. Další velký zlom nastal v době průmyslové revoluce, kdy se vyrábělo čím dál větší množství zboží. To bylo nutno někomu prodat, a proto se čím dál častěji využívalo inzerce v novinách. Zakládaly se první reklamní agentury a reklama se začala rychle rozmáhat.
A pak už to šlo rychle. Ve 20. Století se s reklamou a inzercí roztrhl pytel. Začala mít více umělecký styl, na její tvorbě se podíleli významní umělci, letáky byly tvořeny slavnými malíři, reklamy do rozhlasu a později do televize namluvili slavní herci a zpěváci. Reklama se postupně začala stávat běžnou součástí života. Postupně se přesunula především do novin a odtud později do televize a rádia, které se začali dostávat do spousty domácností.
A jak si stojí reklama dnes? Zatímco na přelomu století byla reklama nejvíce využívána v televizi a v rádiích, v současné době tato reklama spíše obtěžuje. V současné době je mnohem oblíbenější cílená reklama na internetu, která se zobrazuje na základě vyhledávání, takže je zaměřená opravdu na osobu, která za přístrojem sedí. Využívají se PR články Seolight.cz, inzeráty, firmy cílí na sociální sítě, píší speciální odborné blogy.
Reklama je součástí našeho života a jen tak rychle se jí nezbavíme. Někdy může obtěžovat, jindy potěší a ulehčí naši práci s hledáním toho vhodného produktu. Samostatnou kapitolou je propagace výrobků na sociálních sítích, která je v současné době opravdu na vzestupu.