se et=UTF-8″>
Ještě nedávno byla výměna kola základním úkonem, který se vyučoval už v technických hodinách autoškoly. Jak je tomu dnes? U dnešních moderních automobilů už je bohužel výměna, i byť obyčejného zdroje v světlometu tak náročná, že spousta řidičů raději odveze automobil rovnou do servisu. Přesto se dnes zkusíme alespoň velmi stručně vysvětlit návod, jak svépomocí takovou prasklou žárovku v světlometu vyměnit a u kterých typů automobilů to je ještě možné. Při výměně se vždy snažte používat kvalitní zdroje, třeba právě žárovku h7 Lightpark.
Snadnější variantou je výměna osvětlení v interiéru nebo v zadní části automobilu u SPZ značky. Tyto místa jsou velmi dobře přístupné a výměna světla v těchto prostorách zabere i u nezkušených jedinců jen několik málo minut. Ne vždy se však jedná o nefunkční zdroj, v mnoha případech jde spíše o chybu v elektroinstalaci a v takovém případě je potřeba odborný servis přeci jenom vyhledat. Pokud nejde o chybu v elektroinstalaci, může být na vině pouze koroze na patici. Patice stačí otřít navlhčeným hadříkem a světlo bude dál fungovat. Při výměně je potřeba opatrná manipulace s žárovkou, sebemenší otisky na skle mohou jeho zapříčinit rychlejší opotřebování materiálu a následné prasknutí.
Výměna světlometu už potřebuje jistou dávku šikovnosti a praxe. Dnešní automobily už mají bohužel tak složitý systém osvětlení, že se výměny v autorizovaném servisu asi nevyhnete. Rozhodně to není žádná ostuda zamířit do servisu, byť kvůli prasklé žárovce. V mnoha případech je potřeba odmontovat celý světlomet, se kterým se lépe manipuluje přes podběh předních kol. Ještě před demontáží světlometu si prostudujte podrobný návod v manuálu o údržbě vašeho vozidla, který je vždy součástí každého automobilu. Pokud si s čímkoliv nebudete vědět rady, raději se předem poraďte s odborníkem v autorizovaném servisu.